עדשות מגע לקרטוקונוס וקרניות מעוותות

עדשות מגע לקרטוקונוס וקרניות מעוותות

קרטוקונוס(קרנית חרוטית)  מחלת עיניים מתקדמת הגורמת לשינויים מבניים בקרנית, החלק הקדמי הצלול של העין. במצב זה, הקרנית הופכת בהדרגה דקה יותר במרכזה ובחלקה התחתון ומקבלת צורת קונוס. עיוות זה גורם לבעיות ראייה כגון קוצר ראייה (קוצר ראייה) ואסטיגמציה(צילינדר) גבוהה לא סדירה, מה שמקשה על השגת ראייה צלולה עם משקפיים רגילות או עדשות מגע.

כיום בשוק עדשות המגע ישנם כמה סוגים של עדשות .יחד עם מכשור מתקדם, ידע ונסיון. אנו מתאימים את העדשה הכי נכונה למבנה הקרנית וחומרת העיוות .

מיפוי הקרנית

אבחון קרטוקונוס דורש ציוד מיוחד המסוגל למפות את פני הקרנית ולמדוד את עוביה. מכשירים אלה, הידועים כטופוגרפים של הקרנית, מספקים מידע מפורט על צורת הקרנית ומסייעים בקביעת חומרת המצב.

עדשות מגע לקרטוקונוס

בשוק עדשות המגע המודרני, זמינים מספר סוגי עדשות מיוחדות כדי להתמודד עם האתגרים הייחודיים שמציבים קרטוקונוס ועיוותים אחרים בקרנית. על ידי שילוב טכנולוגיה מתקדמת, מומחיות וניסיון, אנשי מקצוע בתחום טיפוח העיניים יכולים להתאים את העדשה המתאימה ביותר למבנה הקרנית הספציפי של המטופל ולמידת העיוות.

עדשות מגע קשיחות נושמות (RGP)

עדשות RGP הן לרוב הקו הראשון לטיפול בקרטוקונוס. עדשות קשיחות אלו יכולות לקפוץ מעל הקרנית בעלת צורה לא סדירה, לספק משטח אופטי חלק ולשפר את חדות הראייה. עדשות RGP זמינות בעיצובים שונים, כולל עדשות קרנית, סקלרליות ועדשות היברידיות, כדי להתאים לשלבים וחומרות שונות של קרטוקונוס.

עדשות סקלרליות

עדשות סקלרליות גדולות יותר מעדשות RGP מסורתיות ומתרחבות על לובן העיניים (סקלרה). עיצוב זה יוצר קמרון מלא דמעות על פני הקרנית כולה, המספק משטח אופטי חלק ואיכות חזותית יוצאת דופן, גם במקרים מתקדמים של קרטוקונוס.

עדשות היברידיות

עדשות היברידיות משלבות את היתרונות של RGP ועדשות מגע רכות. הם כוללים מרכז נוקשה חדיר לגז מוקף בחצאית היקפית רכה, המספקת גם מרווח קרנית וגם נוחות משופרת.

עדשות רכות מותאמות אישית

במקרים מסוימים, עדשות מגע רכות שתוכננו במיוחד יכולות להיות אופציה לניהול קרטוקונוס. עדשות אלו מותאמות בקפידה כדי להתאים לטופוגרפיה הייחודית של הקרנית, ומציעות ראייה ונוחות משופרים בהשוואה לעדשות רכות רגילות.

לסיכום, ניהול קרטוקונוס הוא תהליך מתמשך הדורש פגישות מעקב קבועות עם רופא עיניים. ככל שהמצב מתקדם, ייתכן שיהיה צורך בהתאמות או שינויים בעדשות כדי לשמור על ראייה ונוחות מיטביים. ניטור בזמן ושינויי עדשות יכולים לעזור לעכב או למנוע את הצורך בהשתלת קרנית במקרים חמורים.
על ידי מינוף טכנולוגיות מתקדמות של עדשות מגע וטיפול מותאם אישית, אנשים עם קרטוקונוס ועיוותים אחרים בקרנית יכולים להשיג איכות חזותית משופרת ולשמור על עצמאותם, מה שמאפשר להם לנווט בפעילויות היומיומיות בקלות ובביטחון רב יותר.

רוצים לקבוע תור לבדיקה?

JUNAMIבניית אתרים JUNAMI

ורובל אופטיק בוטיק
מותגי בוטיק למשקפיים

תחילת שיחה
1
💬 יש לך שאלה?
ורובל אופטיק
היי ❤️
איך אוכל לעזור לך?