תכנית לחופש? בדיקת ראייה חובה לכל תלמיד!

החופש הגדול כבר כאן וזה מורגש! זהו הזמן הנכון ביותר לוודא שהראייה של ילדכם תקינה, שכן בעיות ראייה בגילאים מוקדמים, ללא טיפול הולם, יכולות לגרור השלכות רבות החל מקושי בקריאה, קושי בהעתקה מהלוח, עין עצלה, קושי בראייה דו עינית ולעיתים אף הפרעות ראייה שאינן מאובחנות כראיו עלולות להיות מאובחנות בטעות כהפרעות קשב וריכוז.
ההמלצה שלנו היא לנצל את זמן החופש לבצע בדיקה כזו גם אם נראה שילדכם רואה כראוי והוא אינו מתלונן. בדיקת ראייה עד גיל 8, מומלץ לבצע אצל רופא עיניים מומחה לילדים עם טיפות להרחבת האישונים. מעל גיל 8 ניתן לבצע את הבדיקה ע"י אופטומטריסט מומחה. בנוסף, אבחון של בעיות בראייה הדו עינית ובעיות מיקוד ראייה מומלץ לבצע אצל אורטופטיסט מורשה בכל גיל. יתרה מכך, מערכת הבריאות ממליצה לבצע בדיקות ראייה לילדים בשלוש נקודות זמן: לפני גיל שנה, בגיל שלוש וחצי ולפני כיתה א'. הסיבה לכך היא, שבגילאים הצעירים, מערכת הראייה מתפתחת, הראייה משתנה כל הזמן וזה הזמן לאתר בעיות ראייה ומחלות, על מנת להביא לטיפול מידי ואיכותי ולהימנע מבעיות שעלולות להישאר לצמיתות.
בהתאם לאבחון הבעיה ניתן יהיה להתאים את הטיפול הנכון והאפקטיבי ביותר כגון – התאמת משקפיים, תרגילי עיניים, טיפול בפזילה ובעין עצלה ועוד.
במידה ואכן יש צורך בהתאמת המשקפיים, במיוחד בגילאים הצעירים, חשוב להתאים משקפיים אצל אופטומטריסט המתמחה בילדים, זאת מכיוון שלעיתים ילדים מתקשים לשתף פעולה במהלך הבדיקה. בנוסף, יש חשיבות גדולה להתאמה נכונה של המשקפיים לפנים של הילד, על מנת שהמסגרת תשב בנוחות על הפנים, תכסה כמו שצריך את שטח העין ולא תחליק מהפנים כדי שהמשקפיים יהיו אפקטיביים. כמו כן, יש ילדים שהמעבר להרכבת משקפיים עלול לעורר אצלם חוסר נוחות כתוצאה מקושי חברתי. בחנות אופטיקה ייעודית לילדים שמים דגש על מעורבות של הילד בבחירת המסגרת, חוויה טובה מהליך בחירת המשקפיים על מנת לחזק את הביטחון של הילד עם האביזר החדש, וכך הוא ירכיב את המשקפיים בשמחה.

הכותבת : אורטל ורובל בסכס, אופטומטריסטית ואורטופטיסטית עם רישיון משרד הבריאות, בוגרת אוניברסיטת בר אילן ולימודי תעודה באורטופטיקה באוניברסיטת תל אביב.

שיתוף המאמר:
JUNAMIבניית אתרים JUNAMI

ורובל אופטיק בוטיק
מותגי בוטיק למשקפיים

תחילת שיחה
1
💬 יש לך שאלה?
ורובל אופטיק
היי ❤️
איך אוכל לעזור לך?